Løb, Personlig, WWF Verdensnaturfonden

Præsentation om Copenhagen Marathon i pandadragt

Holdt i ugens løb en præsentation hos betternow.org for en masse fundraisere om det at løbe et maraton i pandadragt – og samle penge ind til WWF. Herover er mine slides.

Hvis du undrer dig over det store fokus på twitter i min kampagne, så er det fuldt bevidst. Pandarun var en personlig case i brug af sociale medier og et forsøg på at se, hvor meget omtale jeg selv kunne banke sammen med mit kendskab til nettet – uden støtte fra WWF’s “old media fokuserede” kommunikationsapparat.

Jeg kunne måske have fået mere ud af det med støtte fra WWF. Der kunne være skrevet nogle pressemeddelelser, jeg kunne sikkert komme med i Go’morgen TV. Men om det, i sidste ende havde kastet flere penge af sig, er usikkert. Langt størstedelen af donationerne kom ind gennem Twitter, som virkelig tog løbet til sig, og twitter virkede også som en perfekt platform til den type liveevent, så jeg er meget godt tilfreds med satsningen.

Hvis man skulle gøre noget anderledes, så ville jeg gøre to ting:

Holde mere kog i gryden. Fra jeg lancerede kampagnen til selve løbet kunne man med fordel have blogget mere, tweetet mere, lagt flere billeder og videoer ud om forberedelserne. Det tror jeg godt, kampagnen kunne holde til.

Lave en facebookside i stedet for en event. Der var rigtig meget omtale og god karma om løbet på facebook, så en pandarun-side kunne sikkert tiltrække rigtig mange likes. Måske endda erstatte min landing page pandarun.dk.

Standard